Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Pancratium maritimum

Παγκράτιο το παράλιο ή κρινάκι της θάλασσας ήασφόδελος της θάλασσας.
pancratium: παν+κραταιός
maritimum: από τη θάλασσα

Καθώς τελειώνει το καλοκαίρι,αρχίζει να εμφανίζεται στις  ακτές μια πανέμορφη αμαρυλλίδα,το γνωστό κρινάκι της θάλασσας.
Θα το συναντήσουμε σε αμμώδεις παραλίες της Μεσογείου,όπου έχει ακόμει απομείνει,καθώς δέχεται ισχυρή επίθεση από την τουριστική ανάπτυξη και γι΄αυτό αποτελεί πλέον είδος υπό παρακολούθηση και προστασία.
Βγάζει τα φύλλα του το χειμώνα,το καλοκαίρι ξεραίνονται και μέσα από την καυτή άμμο βγαίνουν τα άνθη του.Λευκά,αρωματικά και μεγάλα με κίτρινους ανθήρες.Ανοίγουν αργά το απόγευμα προς το βράδυ.


Είναι φυτό γνωστό από τις αρχαίες εικονογραφήσεις στην Κρήτη,στα παλάτια της Κνωσού και από τις υστεροκυκλαδικές τοιχογραφίες της Σαντορίνης.

"Το μπλε πουλί" από την Κνωσό αποτελεί την πρώτη σωζόμενη αναπαράσταση του φυτού.

Στην αρχαία Ελλάδα τα λουλούδια αποτελούσαν μέρος της ζωής των ανθρώπων.Η θρησκεία,η τέχνη,οι μύθοι και άλλες δραστηριότητες ήταν συνυφασμένες με αυτά.
Το παγκράτιο,όπως όλοι οι κρίνοι,ήταν ιερό λουλούδι στο μινωικό πολιτισμό.

 Ο πρίγκηπας με τα κρίνα

Στις ανασκαφές της Θήρας το φυτό εικονίζεται σε ένα είδος λάβαρο,που έμπαινε σαν έμβλημα σε όλα τα μινωικά πλοία,όταν βρίσκονταν σε πόλεμο.


Επίσης ήταν γνωστό στην Αττική και το χρησιμοποιούσαν στις τελετές μύησης στα Ελευσίνια μυστήρια.

Έχει βρεθει και σε μυκηναϊκές αναπαραστάσεις,σαν το ξιφίδιο της φωτογραφίας.


Ο Θεόφραστος γράφει για το φυτό ότι είναι είδος κρεμμυδιού,που χρησιμοποιείται σαν αντίδοτο σε δηλητηριάσεις και σε μαγιές,αλλά είναι δύσκολο να ξεριζωθεί.
Στην αρχαιότητα χρησιμοποιούσαν το χυμό του με μέλι.

Σήμερα χρησιμοποιείται σαν τονωτικό του καρδιαγγειακού και νευρικού συστήματος.
Είναι ακόμη αντιβακτηριακό και αντιφλεγμονώδες.
Συστατικά του έχουν ανιχνευθεί με αντιβιοτική δράση και σαν τονωτικά της μνήμης.


Όπου τα συναντήσετε,θαυμάστε τα,μυρίστε τα,αλλά μην τα ξεριζώνετε για να τα βρίσκουμε στις αμμουδιές μας για πολλά χρόνια,να μας θυμίζουν την ιστορία μας,την καταγωγή μας και να παίρνουμε δύναμη από το παράδειγμά τους:την επιβίωση σε τόπο αφιλόξενο για άλλα φυτά.

Είμαστε τυχεροί,γιατί η παραλία μας είναι μέρος,που ακόμη φιλοξενεί αυτό το ξεχωριστά όμορφο λουλούδι και πιστεύω ότι θα ζει εδώ για πάντα(;),αφού το χειμέριο κύμα είναι μεγάλο και δεν μπορεί να οικοδομηθεί ο αιγιαλός.Στα σημεία,που βρίσκονται τα παραλιακά μαγαζιά δεν το βλέπουμε.
Λίγο μακρύτερα-στο ύψος του σπιτιού μας-κάθε χρόνο το απολαμβάνουμε.
Για τις φωτογραφίες δε χρειάστηκε να πάω μακριά παρά μόνο δυο βήματα ως την αμμουδιά,εκεί που κολυμπώ.



Μια δική μου "ματιά" μέσα από τα χρώματα.

Τα χρώματα είναι ακρυλικά και το έφτιαξα με σπάτουλα.


Πληροφορίες από:www.hellinon.net

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Το καλοκαίρι μου

Φίλες μου,γεια σας!
Καλό μήνα!

Ένα καλοκαίρι γεμάτο ήταν το φετινό,φτωχό σε δημιουργία,αλλά πλούσιο σε συναισθήματα και εμπειρία.
Παρεούλα με το δίχρονο εγγονό οι μέρες μου ήταν γεμάτες με φωνούλες,γελάκια,σκανταλιές,αλλά και κλάματα.
Από το πρωί έτοιμη για μια μέρα με τρέξιμο,είχα ξεχάσει πόσες ανάγκες έχει ένα πιτσιρίκι,αφήστε που τις κόρες μου τις είχε αναλάβει η μαμά μου.


Είχαμε βρει μια βαρκούλα στην άμμο και επιδοθήκαμε στο σκαρφάλωμα.Ξετρελάθηκε !


Αυτές οι δυο ακουαρέλες-δώρο για μια φίλη-ήταν τα μοναδικά,που πρόλαβα να ζωγραφίσω.
Ελπίζω να καλύψω το χρόνο,γιατί κάποιες απόπειρες,που έκανα μαζί με το μικρούλη,δεν είχαν αποτέλεσμα.Ήθελε να ζωγραφίζει το δικό μου και όχι τα δικά του.
Ναι,κάτι ξεκίνησε να μουτζουρώνει,αλλά σ΄αυτή την ηλικία,άλλα τραβούν την προσοχή του.



Ακόμη στην παραλία βρίσκομαι και περιμένω να κοπάσει ο βοριάς,για να συνεχίσω τα μπανάκια μου.Πρώτη φορά ο Σεπτέμβρης έχει τέτοιο καιρό με δυνατό αέρα.

ΚΑΛΟ  ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!!!

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

2 χρονών!!!


Ο μικρούλης μας εγγονός έγινε κιόλας 2 χρονών!
Άργησα σήμερα να ευχηθώ για τα γενέθλιά του:

Μωρό μου να είσαι πάντα χαρούμενο,γελαστό κι ευτυχισμένο με την αγάπη να αγκαλιάζει τη ζωή σου !




Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Βαρκούλες

Φίλες μου τα μπανάκια καλά κρατούν,σύμμαχος και ο καιρός,που μας χάρισε μια θάλασσα ήρεμη και ζεστή.
Από αύριο λένε θα αρχίσουν οι ετησίες,τα γνωστά μελτέμια του καλοκαιριού και θα έχουμε φουσκοθαλασσιές.
Η παραλία μας αντίκρυ στο βοριά σηκώνει κύμα μεγάλο,που πολλοί χαίρονται.
Ευκαιρία από αυτή την ανάπαυλα να ασχοληθώ λιγάκι με τα χρώματά μου,αρκετά απείχα.

Οι ετησίαι ή μελτέμια (λέξη τούρκικης προέλευσης meltem) είναι ετήσιος,εποχικός,καλοκαιρινός,ημερήσιος άνεμος,που εκδηλώνεται στις ελληνικές θάλασσες και ιδιαίτερα στο Αιγαίο.
Στο Ιόνιο και την Αδριατική είναι μικρότερης έντασης και έχουν ΒΔ διεύθυνση.



Πνέουν από βόρεια κατεύθυνση  σαν ψυχρή μάζα με συνέπεια  να έχουν ευεργετική επίδραση στο κλίμα,καθώς μετριάζουν τις καλοκαιρινές ζέστες με τη δροσιά τους.
Oι καιρικές συνθήκες,που συνοδεύουν τις ετησίες είναι αίθριος ουρανός,καθαρή ατμόσφαιρα με καλή ορατότητα,δυνατός αέρας η ταχύτητα του οποίου ποικίλει-στο ανοιχτό πέλαγος έχει καταγραφεί ταχύτητα 75χλμ/ώρα.


Ο Ησίοδος τον 8ο π.Χ. αιώνα ήταν ο πρώτος που παρετήρησε και κατέγραψε την περιοδικότητα αυτών των ανέμων τους καλοκαιρινούς μήνες και τους έδωσε το όνομα "ετησίαι".


Ο Αριστοτέλης στα "Μετεωρολογικά" του γράφει:
"Αι ετησίαι πνέουσι μετά τροπάς και κυνός επιτολήν και ούτε τηνικαύτα ότε πλησιάζει ο ήλιος,ούτε ότε πόρρω.Και τας μεν ημέρας πνέουσι,τας δε νύκτας παύονται."(361b)

"Οι ετησίες φυσούν μετά τα ηλιοστάσια και  την εμφάνιση του αστερισμού του Κυνός και ούτε τότε,όταν ο ήλιος βρίσκεται πολύ κοντά(στη γη),ούτε όταν βρίσκεται  μακριά.Φυσούν τις μέρες,ενώ τις νύχτες σταματούν".


Ο Άρατος ο Σολεύς,Αλεξανδρινός ποιητής που ασχολήθηκε με τα μαθηματικά και την αστρονομία,έγραψε τα "Φαινόμενα" αστρονομικό και μετεωρολογικό ποίημα εκτελώντας μια επιθυμία του μακεδόνα βασιλιά Αντίγονου Γονατά.
Σ΄αυτό αναφέρει:
"Όταν τα χωράφια είναι γυμνά από στάχια και όταν ο Ήλιος με το Λέοντα και τον Τήμο εμφανίζονται για πρώτη φορά στον ουρανό,τότε οι ετησίες σφυρίζοντας πέφτουν ορμητικά στο πέλαγος"


Οι "βαρκούλες μου" είναι μικρές,περσινές ζωγραφιές με ακρυλικά.

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Καλοκαίρι!

    

Φίλες μου,γεια σας!
  Μου λείψατε,ήθελα τόσο την παρεούλα σας,μα κάποιες ασχολίες  με κρατούσαν μακριά σας και από την προηγούμενη εβδομάδα,που βρίσκομαι στην παραλία δεν είχα τηλέφωνο.
Σήμερα το έφτιαξαν μάλλον πρόχειρα,γιατί έχει πολύ βόμβο,αλλά το ίντερνετ καλά τα πάει-ελπίζω να μην έχω τα ίδια με πέρυσι.

Για αρχή αφιερωμένο σε σας το  "Summer" του Vivaldi ,όλες οι εποχές του αγαπημένες!
 


 Ένας γλάρος -ακουαρέλα έτοιμος για βουτιά.....
 

και η θάλασσα με την ακτή από τη δημιουργική ακουαρέλα.Είναι από τα τυχαία-αφηρημένα,που έφτιαξα.

Ελπίζω να τα λέμε συχνότερα με όσες δεν έχετε φύγει για διακοπές.Μόλις τελειώσω με το σπίτι θα έρθω την επισκεψούλα μου στα σπιτάκια σας.
Σας φιλώ!

Τρίτη 19 Ιουνίου 2012

Powertex και χρώμα



Ένα παλιό κι ένα εντελώς καινούριο έργο μου ,με κοινή τεχνική θα σας δείξω σήμερα.
Και τα δυο φτιαγμένα στα αγαπημένα μου ξύλα από την παραλία.Έχω κολλήσει σ΄αυτά,γιατί έχω μαζέψει τόσα πολλά-περιμένουν άλλα εδώ,άλλα αποθηκευμένα στην παραλία.

Η επιφάνεια δημιουργήθηκε πάλι με την ίδια τεχνική με στόκο και βάψιμο,όπως στην κρεμάστρα και στα περισσότερα ξύλα.


Για το κλαδί του λουλουδιού χρησιμοποίησα γάζα με powertex,που σκληραίνει τα υφάσματα και παράλληλα λειτουργεί σαν κόλλα.
Ακολούθησε βάψιμο με ακρυλικά.


Τα λουλούδια τα ζωγράφισα αφαιρετικά με παχύ χρώμα και σπάτουλα.


Το δεύτερο ξύλο  είναι από χοντρό φλοιό,λίγο κοίλο και αυτό μου έδωσε την ιδέα,για να φτιάξω  αυτή την ανθοδέσμη.
Αρχικά το έβαψα με ασημί ακρυλικό,εδώ δεν έβαλα στόκο.


Τα λουλούδια και τους μίσχους τους έφτιαξα με ύφασμα και powertex.


Όταν στέγνωσαν-έγινε αρκετά γρήγορα λόγω ζέστης-έφτιαξα το περιτύλιγμα  με το φιόγκο-πάλι με powertex.
Για το χρωματισμό αυτή τη φορά χρησιμοποίησα,πέρα από το ακρυλικό ασημί,powercolor.
Είναι χρώματα σε σκόνη,που τα διαλύεις σε ακρυλικό βερνίκι.Είχα αγοράσει κάποια χρώματα,μερικά από τα οποία έχουν μεταλλική λάμψη και δίνουν πολύ όμορφο αποτέλεσμα.
Αν θέλετε να δείτε τα προϊόντα,μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:www.powertex.gr
Η Μαριάννα Κοντοέ,εκπρόσωπος της powertex, απήντησε η ίδια στο τηλέφωνο και ήταν πρόθυμη και με υπομονή ,να μου εξηγήσει κάποιες απορίες μου.

ΦΙΛΕΣ ΜΟΥ ,ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Κρεμάστρα

Στις περιπλανήσεις μου στην αμμουδιά εκτός από μικρά μαζεύω και μεγάλα ξύλα σκεφτόμενη πώς  θα μπορούσα να τα  χρησιμοποιήσω.
Προχτές το βράδυ ήρθε η φαεινή ιδέα γι΄αυτό το κομμάτι ξύλου-κρεμάστρα.
Δεν έκανα καμία προσθήκη στο σχήμα του,ήταν ακριβώς, όπως το βλέπετε.
Πλύθηκε καλά-είχε αρκετή άμμο-στέγνωσε και μετά από ένα στρώμα αστάρι νερού ,άρχισα την επίστρωση με ξυλόστοκο  χωρίς να λειαίνω καλά την επιφάνεια.
Την άλλη μέρα το έτριψα ελαφρά με γυαλόχαρτο,το πέρασα με νωπό πανάκι,να φύγει η σκόνη.
Στο κέντρο ήθελα κάποιο διακοσμητικό μοτίβο,αλλά στένσιλ δεν είχα.

Παίρνω ένα μικρό,πλεκτό ,το βάζω στο κέντρο,το καλύπτω με στόκο .Το αποτύπωμα μου χάλασε λίγο,όταν έβγαλα το πλεκτό.

Ήρθε η σειρά του βαψίματος: άρχισα με αραιό βερνίκι νερού για ξύλα κι αυτό το έμαθα από τη γλυκιά μας Χρυσάνθη,που τόσο λεπτομερώς μας έχει παρουσιάσει τα έργα της-Χρυσάνθη μου,ευχαριστώ,έμαθα τόσα από σένα για τα έπιπλα.
Αφαίρεσα αρκετό βερνίκι,για να φαίνεται το άσπρο.Συνέχισα το βάψιμο με ακρυλικό χρώμα,που έφτιαξα ανακατεύοντας σε λευκό τυρκουάζ,πρωσσικό μπλε,πράσινο,ώχρα,λίγο καρμίνιο.
Πριν στεγνώσει καλά το χρώμα  το σκούπιζα με πανάκι,ώστε να φαίνεται το υπόστρωμα.

Στο μοτίβο πέρασα με τα δάχτυλα πατίνες:χάλκινη,χρυσή ,το ίδιο έκανα και σε ολόκληρη την επιφάνεια.


Σχεδίασα σε χαρτί φορεματάκια να τα έχω για πατρόν και έκοψα τα σχέδια σε κομμάτι από φελιζόλ συσκευασίας.Θα μπορούσα να τα φτιάξω και με πηλό-τον έχω αφήσει στην ησυχία του,μάλλον τον έχω ξεχάσει.

Τα κόλλησα,τα έβαψα με πιο έντονο τυρκουάζ,έβαλα λεπτομέρειες με τις ίδιες πατίνες.
Στο τέλος βίδωσα τα  μεταλλικά κρεμαστράκια-με παίδεψαν πολύ,ειδικά στην αρχή,γι΄αυτό και χρησιμοποίησα σφυράκι-το ένα είναι λίγο λοξό.
Τα πέρασα κι αυτά με αστάρι και τα έβαψα,όπως τα φουστανάκια.

Έχω άλλο ένα ίδιο κομμάτι στην παραλία και σκέφτομαι να το φτιάξω καθρέφτη.
Πείτε μου τη γνώμη σας.